sobota 18. ledna 2014

Orange is the new black


Dneska jsem se vám zase rozhodla napsat o seriálu, který mě hodně baví. Jedná se o seriál z ženské věznice a je hodně vtipný, tak akorát melodramatický a hlavně velmi sexy.
 Hlavní postava Piper je klasická američanka ze střední třídy, která má snoubence, rozjíždí firmu s bio kosmetickými výrobky a je posedlá zdravou stravou. Jenže ji dostihne minulost, protože před osmi lety jezdila po světě se svou přítelkyní, která vedla mezinárodní drogový kartel a jendou jí pomohla převézt peníze přes hranice. A teď za to dostala 15 měsíců vězení.

Na seriálu se mi líbí, že vězení nedémonizuje, ale ani ho neidealizuje. Postavy nevypadají jako modelky, ale všechno jsou to normální ženské (ano moje feministické já se ozývá :-D ) a hlavně mají zajímavé příběhy. Piper sledujeme od prvního okamžiku a ačkoliv jsem se na začátku bála, že mě bude otravovat, protože je dost jiná než já, tak seriál má tak super scénář, že si ji oblíbíte a do konce jsem se v pár okamžicích s ní i ztotožnila.




Jak už jsem napsala, tak scénář je podle mě hlavním pozitivem tohoto seriálu. Postavy jsou uvěřitelné, dialogy nejsou křečovité, ve správných momentech pobaví, v jiných zase rozpláče, to se mi opravdu líbí. Příběh se neodehrává jen ve vězení, ale pomocí flashbacků se dozvídáme příběhy některých spoluvězenkyň i třeba bachařů.

No a protože postavy jsou taky důležitou součástí celého seriálu, tak vám napíšu o svých nejoblíbenějších.

Alex Vause
Ano, nejenom že je Piper ve vězení, ale setká se zde i se ženou, diký níž se sem dostala. Její bývalka a zároveň drogová dealerka Alex.

Tak tohle je jasné. Myslím, že do ní se zamiloval každý. I u mě se zařadila vedle Sherlocka, Třináctky z Dr.House a desátého doktora mezi seriálové postavy, které si chci vzít. Je krásná a ženská, ale zároveň takovým tím sebevědomým emancipovaným způsobem. Zároveň je chytrá, sarkastická a má nádherný hlas. Kromě toho je to vážně zajímavá postava, někdy hodně mrcha, zároveň ale docela citlivá a pobyt ve vězení nese hůř, než dává najevo. Je to takový ten typ, co je posedlý po dobrodružství a nebezpečí. Taky je ale dost veliká pragmatička, která jde zatím, co chce.
Red
Red je zkrácenina jména Galina Reznikov a má na starost vězenskou kuchyni a zároveň celé ženské vězeňské komunitě šéfuje.
Jako všechny ostatní postavy, tak i Galina je velmi rozporuplná postava. Nejdřív působí krutě  a jakmile ji nějaká vězenkyně naštve, tak ji nesmlouvavě vyloučí z kolektivu a působí jako taková vězeňká mafiánky. Každopádně později člověk pochopí, že jen tak udrží pořádek a učiní sobě i ostatním život ve vězení přijatelným. Je to taková kombinace tvrdosti a mateřkosti. Mně se na ní líbí, že je vtipná, má zdravý selský rozum a je hlavně velmi životaschopná. Její příběh je hodně smutný, i když udělala hodně chyb sama.
Miss Claudette
Žena se kterou Piper sdílí celu. Ve vězení je už dlouho a nikdo přesně neví, proč se tam dostala. Kolují o ní zvěsti, že provozuje černou magii a ve vězení je za zabití. S nikým se kromě Red nebaví.
Asi moje vůbec nejoblíbenější postava v seriálu. Je hodně přísná a umí si vytyčit pravidla zároveň ale, aspoň pro mě, má za sebou nejsmutnější příběh a vůbec se asi jedná o nejsmutnější postavu, jejíž zvraty jsem hrozně prožívala. Její osud sledujeme od té doby, co jako maldinká dívka přišla do Ameriky a má za sebou velmi tvrdý život. A nakonec i když jednala špatně, tak je to naprosto pochopitelné. Je hodně zahořklá, ale zároveň není zlá, právě naopak. Je to opravdu výborně udělaná postava.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.