pondělí 20. ledna 2014

Panenky na ledě

Pokud trochu sledujete krasobruslení, tak jste si museli všimnout, že právě proběhl evropský šampionát. Já jsem ho sice bohužel nemohla sledovat kvůli zkouškovému z přímého přenosu, ale teď o víkendu jsem si pustila ze záznamu vystoupení a napadl mě nový článek.
Teď se v ženském krasobruslení objevila spousta mladinkých ruských děvčátek, které to začaly v Evropě docela válcovat. Je to podobné, jako když se objevily před časem asijské dívky, které taky začínaly v seniorských soutěžích kolem 15-16 a ihned začaly vyhrávat medaile (Mao Asado, Miki Ando a moje nejoblíbenější Kim Yuna). Ovšem tenhle ruský nápor je ještě extrémnější. Snad v každé soutěži se objeví nějaká nová. Já většinou hrozně nemám ráda, když se na těchto vrcholových šampionátech objevují malinké holčičky, protože jsou takové drobné a vypadají ještě mnohem mladší, navíc působí tak vyděšeně a nejistě...a vůbec si myslím, že s vrcholovým sportem by člověk neměl začínat jako dítě. A často tyhle děvčátka zazáří jednu/dvě sezóny (někdy i jednu dvě soutěže) a pak spadnou dolů. Proto to nechci moc podporovat. Jenže nemůžu si pomoct a začínají se mi ta děvčata vážně líbit, protože jsou výborná a zajímavá. Tady je trojka těch, které mě nejvíce zaujaly.

Elizaveta Tuktamysheva
 Bohužel osud téhle nadějné krasobruslařky začíná trochu připomínat, co jsem psala výše. Já si jí všimla na minulém evropském šampionátu, kde byla třetí a zajela naprosto fenomenální volnou jízdu. Na světě už trochu zaváhala, protože spadla při krátkém programu. Tuhle sezónu velmi pokazila, což zakončila tím, že na ruském šampionátu skončila desátá, ačkoliv před rokem ho vyhrála. Na evropský šampionát, olympiádu a na světový šampionát může tento rok zapomenout.
Já ale upřímně doufám, že je to jen nějaké zaváhání a další sezóny zase bude na výsluní. Já se totiž naprosto zamilovala do jejího stylu jízdy, který je velmi neobvyklý a snadno rozpoznatelný. Elizaveta je totiž na ledě velice vášnivá, expresivní a to mě hrozně baví. Sice není tak technicky dobrá jako další dvě krasobruslařky, o kterých budu psát, ale co se týká projevu, tak mě baví nejvíce. Je jako oheň.
Tady je moje nejoblíbenější vystoupení Elizavety (a asi i objektivně její nejlepší). Její volná jízda z evropského šampionátu z minulého roku.

Adelina Sotnikova

Další dívka, která zazářila už na minulém evropském šampionátu. Podala tam naprosto výborný výkon v krátkém programu a skončila druhá. I když na světě taky trochu zaváhala, tak je to mnohem vyrovnanější krasobruslařka. Ruský šampionát vyhrála už čtyřikrát za sebou, poprvé ve dvanácti letech. Tento rok skončila na evropě druhá a s největší pravděpodobností pojede reprezentovat Rusko do Socchi.

Musím se přiznat, že minulý rok na evropském šampionátu mě tolik nezaujala. Oproti Elizavetě mi přišla mnohem unylejší, ačkoliv byla bez pochyby technicky lepší. Každopádně tento rok mě její krátký program naprosto přesvědčil, že se mi líbí. I když je jí teprve sedmnáct, tak její krasobruslení působí mnohem vyzráleji a ženštěji. První rok působila, že má problém fyzicky ujet celou volnou jízdu a že se moc soustředí na technickou stránku a ani ji to vlastně nebaví. Teď ale získala takovou jiskru a mám z ní pocit, že si to opravdu užívá.
Tady je krátký program, který jela tento rok.

Julia Lipnitskaia
Když se tento rok objevila na evropském šampionátu tady tahle patnáctiletá holčička, co vypadá tak na sedm, tak jsem si říkala, že to snad nemyslí vážně. Pak ale zajela výborný krátký program a naprosto fenomenální volnou jízdu a vyhrála zlatou medaili. Už dříve zazářila na jiných soutěžích a byla druhá na Grand Prix. Zřejmě pojede s Adelinou tento rok také na olympiádu.
Jistěže co se týká uměleckého projevu, tak potřebuje Julia ještě trochu dospět. Ovšem z technického hlediska dosahuje naprosté světové špičky. Často bývá kritizována za to, že je moc sebevědomá a málo projevuje emoce, ale to se mi na ní líbí. Já mám ráda sebejisté krasobruslaře, u kterých netrnu hrůzou, protože jejich nervozita člověka porazí i z televizní obrazovky. A u patnáctileté dívenky je to obdivuhodné. Navíc mám pocit, že ji krasobruslení opravdu naplňuje a jde si cílevědomě za svým snem. A že není úplně bez emocí, ukazuje její reakce potom, co odjela na evropě svoji geniální volnou jízdu.
No a co jiného sem můžu dát za video než její volný program z evropského šampionátu.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.